wtorek, 1 kwietnia 2014

"Rywalki" Kiera Cass

źródło
Tytuł: Rywalki
Autorka: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Stron: 336

"Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Ami Singer.
Dla Ami Eliminacje to koszmar. Oznaczają konieczność rozstania z Aspenem - jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, Ami zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić..."
źródło

"Rywalki" to fenomen. Książka stała się sławna w naszym kraju jeszcze przed premierą. Oczywistym jest, że nie bez znaczenia jest tutaj okładka - to jedna z ładniejszych (o ile nie najładniejsza), jaką widziałam. Jest jednak coś więcej... "Rywalki" skupiają się na tym, za czym większość dziewczyn przepada, nawet jeśli wstydzi się przyznać. Sukienki, zamek, Książę i wielka przygoda - czego chcieć więcej?

Eliminacje mają na celu wyłonienie żony dla księcia Maxona. To coś w stylu realisty show dla księżniczek. Co ciekawe, mimo, że mówimy tutaj o księciu, który szuka księżniczki i ich pałacowych perypetiach, akcja toczy się w przyszłości, a książka to dystopia w wersji light. Jednak, jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało, "Rywalki" to przecudowna i wciągająca lektura!

America Singer, w przeciwieństwie do większości dziewcząt w jej wieku, wcale nie ma ochoty na udział w Eliminacjach. Dziewczyna jest zakochana po uszy w Aspenie (chłopaku, z którym związek nie jest jej pisany, z uwagi na pochodzenie). Romans z księciem zdecydowanie jej nie interesuje, jednak po namowach najbliższych godzi się wysłać swoje zgłoszenie i... zostaje zakwalifikowana do udziału w Eliminacjach. W pałacu czeka na nią mnóstwo pięknych sukien, pyszne jedzenie i... Książę, który wcale nie jest tak zły, jak się spodziewała.

"Rywalki" wciągają już od pierwszych stron. Książka ma w sobie to "coś", czego nie można opisać słowami. Coś co pozwala nam się rozkoszować lekturą, bez zwracania uwagi na jakiekolwiek mankamenty. Że niby schematycznie? Nieważne! Czyta się tak cudownie, że książki nie sposób odłożyć. Ja zarwałam dla niej sporą cześć nocy i wcale nie żałuję. Jedyne co mnie rozczarowuje, to, że nie mogę sięgnąć po kolejną część już teraz. Jednak i na to nie powinnam narzekać, ponieważ doszły mnie słuchy, że premiera została przyspieszona, a dalsze przygody Americi poznamy już w maju.

Powieść kręci się wokół wątku miłosnego. Ale za to jakiego! Romans jest tutaj cu-do-wny! Pełen magi i po prostu przeuroczy. America to świetna bohaterka i bardzo ją polubiłam. Jest realistyczna, racjonalna - ot, dziewczyna, z którą chętnie bym się zaprzyjaźniła. Maxon z kolei to wymarzony Książę rodem z Disneyowskiej opowieści. Jest szarmancki, przystojny i niezwykle ciepły. Aspen to dla niego żadna konkurencja! Podejrzewam jednak, że autorka celowe wykreowała obu bohaterów w ten sposób - skoro wszystkie czytelniczki, będą kibicowały Jego Książęcej Mości, nigdy nie będzie rozczarowany, kiedy America dokona ostatecznego wyboru :) 

Od dawna czekałam na "Rywalki" i postawiłam im poprzeczkę naprawdę wysoko. Książka mnie jednak nie zawiodła - to przeurocza opowieść, którą z czystym sumieniem mogę Wam gorąco polecić. Jak dla mnie to jedna z lepszych książek tego roku i z przyjemnością postawię ją na półce z ulubionymi lekturami!

Ocena: 9/10

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu:

-------------------------------------------------------------------------------

Wiadomość dla książkoholików! Jeżeli szukacie w sieci tanich książek lub ebooków to chciałabym wam polecić stronę KodyRabatowe.pl. Znajdziecie na niej mnóstwo zniżek do wielu popularnych sklepów i księgarni. Kliknijcie tutaj, aby znaleźć interesujące kody rabatowe. W ofercie znajdziemy nie tylko kody obniżające ceny książek, ebooków, a nawet czytników, lecz również linki przenoszące nas do ofert promocyjnych największych księgarni internetowych w Polsce - wszystko w jednym miejscu!




14 komentarzy:

  1. Muszę przeczytać! :] Chcę już od dłuższego czasu, ale nie mam jeszcze egzemplarza. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie lektura nie dla mnie. Nie lubię takich dziewczęcych historyjek z książątkami, nawet jeśli zawierają antyutopijne elementy. W dodatku, jak sama wspomniałaś, wszystko kręci się wokół wątku miłosnego - w moim przypadku od tego kręcenia, mogłoby mi się zebrać na mdłości.
    Niemniej recenzja jest bardzo ciekawa i wciągająca :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Skończyłem czytać recenzje, gdy doszedłem do zdania, że jest to książka z sukienkami i zamkami w tle ;)

    PS
    albo tylko mi, albo okładka się nie pokazuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie książka słaba, ale są różne gusta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o książce jest ostatnio głośno - fakt nowość. Kiedyś być może się skusze :) teraz jakoś mnie mało przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Rywalki" już za mną i muszę przyznać, że mnie także oczarowały. Chyba jest trochę prawdy w tym, że każda z nas lubi piękne suknie, romantycznych następców tronu i zamki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, jestem przekonana, że ta książka przypadnie mi do gustu. Koniecznie muszę się za nią rozejrzeć...
    Teraz naprawdę żałuję, że nie współpracuję z wydawnictwem Jaguar ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawi mnie ta książka, już nawet szła do mnie, lecz poczta ją zagubiła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem naprawdę ciekawa tej książki i mam nadzieję, że wkrótce wpadnie w moje ręce ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, ja z kolei powiedziałabym o Americe wszystko, ale na pewno nie to, że była racjonalna ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podobała mi się ta książka, aż sama jestem zaskoczona jak bardzo. Z niecierpliwością wyczekuję kontynuacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadam się z tobą i mam takie same odczucia po lekturze, co z tego że schemat - historia świetna i też zarwałam pół nocy na książkę, ale było warto! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Pokochałam tę powieść od samego początku :D Co śmieszniejsze, nim jeszcze zaczęłam ją czytać, uważałam, że to kolejne młodzieżowe czytadełko, które w minimalnym stopniu mi się spodoba :P A tu takie zaskoczenie :D Książka ma w sobie coś co nie pozwala się od niej oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. A really nice post, you should continue this great flow of information sharing.
    Target

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...