poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Recenzja: Nevermore - Kelly Creagh - książka warta recenzji

"Uważaj, czego pragniesz... Możesz to otrzymać"

Isobel to typowa, znienawidzona przez tłumy czytelników amerykańska "It girl". Najważniejsza cheeleaderka i ociekająca popularnością dziewczyna, mająca oczywiście przy boku równie popularnego chłopaka. Jak to bywa w romansach paranormalnych (choć tym razem, o dziwo nie na lekcji biologii, lecz angielskiego), zostaje jej przydzielony partner, którego nie miała w planach. Varen to Got z czarnymi włosami i kolczykiem w wardze, co zdecydowanie nie wróży, że jest kujonem, który wykona na dziewczynę całą pracę. Ku niechęci Isobel, to ona musi przejąć inicjatywę i namawiać owego socjopatę na wspólną pracę. Kluczowym elementem jest temat projektu - Edgar Allan Poe...

  Kelly Creagh wpadła na wyjątkowy sposób oddania hołdu jednemu z najważniejszych pisarzy amerykańskich. W tamtejszy szkołach jest on pewnie "uwielbiany" przez uczniów równie bardzo jak u Nas Sienkiewicz bądź Mickiewicz. Myślę , że cytaty i fragmenty wierszy Poe'ego zainspirują młodzież do nieco dokładniejszego zapoznania się z Jego twórczością. Ja z zapałem przeczytałam wszystkie przekłady "Kruka" na język polski jakie tylko udało mi się znaleźć!

„Byli teraz złączeni nieodwołalnie. Od dnia, w którym przytknął swój długopis do jej skóry.” 

Między Isobelem a Varenem rodzi się bardzo specyficzna więź. Spowodowana jest ona nie tylko czasem spędzonym przy projekcie, ale również serią przedziwnych, czasem wręcz wstrząsających zdarzeń, których zdradzać nie będę, aby nie psuć przyjemności lektury tym, którzy nie mieli jeszcze przyjemności jej poznać. Czytałam recenzje tej książki, jednak mając (słuszne!) przeczucie, że lepiej nie wiedzieć za dużo, po zapoznaniu się z początkiem, zawsze przechodziłam prosto do oceny końcowej. I nie żałuje.




Powieść jest... wyjątkowa. Autorka w płynny sposób wplotła z swój twór fakty z życia Poe'ego, co aż prosi się o zagłębienie w życiorysie pisarza. Co do jego wiernych fanów... Cóż ciężko mi powiedzieć czy odnajdą sie w tym gatunku. Natomiast wszystkim tym, którzy nie mają ochoty na kolejną opowieść o popularnej dziewczynie i niezbyt popularnym chłopaku z wampirami/aniołami/wilkołakami (niepotrzebne skreślić) w tle radzę jedno: nie zrażajcie się i dajcie "Nevermore" szanse - historia zdecydowanie broni się sama.  Ciężko nawet sklasyfikować ją do jednego gatunku, ponieważ -ośmielę się stwierdzić- jest ona wybitna. Zainspirowała mnie ona do stworzenia bloga, głownie po to aby podzielić się moimi odczuciami. Zdecydowanie polecam i ostrzegam - wciąga!

Ocena: (Zdecydowanie i zasłużenie) 10/10

 Źródła grafiki (zgodnie z podpisami): weheartit.com, lubimyczytać.pl
Cytaty pochodzą z książki "Nevermore. Kruk" Kelly Creagh

6 komentarzy:

  1. Zawsze gdy widzę okładkę tej książki to zastanawiam się, czy warto. Teraz już chyba mam pewność ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dawna nie mogę się doczekać aż ta ksiązka wpdanie w moje ręce. Mam w planach nawet ją zakupić po tak licznych pochlebnych recenzjach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd , ale jeszcze nie przeczytałam. Ciągle jakoś odkładam lekturę na rzecz innych książek.
    Musze to w końcu naprawić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam o tej książce pozytywne i negatywne recenzje, ale chyba ulegnę tym pozytywnym i sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam ją jakiś czas temu i jak na razie nie mogę przebrnąć. Co prawda nie czytam paranormali i kompletnie się na nich nie znam, jednak ta książka troszkę mi nim zalatuje. Przynajmniej na początku. No, ale dla Poe'go się przełamię.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z najlepszych "młodzieżówek" jakie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...