czwartek, 11 września 2014

"Wybrana" P.C. Cast, Kristin Cast

źródło
Tytuł: Wybrana
Autor: P.C. Cast, Kristin Cast
Seria: Dom Nocy, tom: III
Wydawnictwo: Książnica (Dom Wydawniczy Publicat)
Stron: 296


"Do Domu Nocy zakradły się ciemne moce i żądza krwi, a szkolne przygody dorastającej wampirki Zoey Redbird stają się coraz bardziej tajemnicze. Ci, którzy wydawali się przyjaciółmi, okazują się wrogami, a co dziwniejsze, zaprzysięgli wrogowie... stają się przyjaciółmi. Odwaga Zoey zostanie wystawiona na większą próbę niż kiedykolwiek przedtem. Przed nią nie lada wyzwanie. Wie, że tylko onaz pomocą przyjaciół może uratować Stevie Rae, która przeistoczyła się w nieumarłą. Wszystko co odkryje, musi być zachowane w tajemnicy przed resztą mieszkańców Domu Nocy, w którym zaufanie stało się towarem deficytowym." źródło 

"Dom nocy" to chyba najpopularniejsza (obok "Zmierzchu") seria o wampirach. Nie jestem w stanie zliczyć, ile tomów na tę chwilę liczy ta saga. Mimo że historia zdaje się nie mieć końca, fani ochoczo sięgają po kolejne tomy. Ciężko w to uwierzyć, ale już od kilku lat mam w planach poznać dalsze losy bohaterów - bardzo dawno temu przeczytałam I i II część. Muszę przyznać, że jest w tej serii coś, co sprawia, że nawet jeśli momentami czujemy się poirytowani, mimo wszystko mamy ochotę czytać kontynuację. I wreszcie, kiedy nadeszły wakacje, znalazłam czas, żeby to zrobić!

Od kiedy Zoey została naznaczona jej życie jest coraz cięższe. Dziewczyna całkiem niedawno dowiedziała się, że Neferet, którą darzyła ogromnym zaufaniem jest zupełnie inną osobą, niż się spodziewała. Wyjawienie tej tajemnicy może mieć naprawdę katastrofalne skutki. Nie jest to jednak największy problem naszej bohaterki. Zoey ma bowiem jeszcze bardziej zaskakujący sekret... Stevie Rae, jej przyjaciółka żyje, jednak przemieniona została w nieumarłą - gatunek, którym gardzą wszyscy. Zoey nie zamierza się jednak poddać i próbuje za wszelką cenę "wyleczyć" przyjaciółkę. Czy jest to w ogóle możliwe?

"Dom nocy" to bardzo kontrowersyjna seria. Co prawda, w przypadku paranormal romance jest to dość typowe, jednak tutaj opinie naprawdę są skrajne. Przygody Zoey i jej przyjaciół spotykają się ogromną falą krytyki. Co więcej muszę przyznać, że nie sposób nie zgodzić się z większością zarzutów. Seria jest to niezbyt ambitna, momentami zbyt śmiała, biorąc pod uwagę grupę odbiorców, do której jest skierowana, a w dodatku napisana w bardzo prostu sposób. Mimo wszystko ma w sobie bliżej nieokreślone "to coś", co sprawia, ze po prostu lubimy ją czytać. I nawet zdając sobie sprawę, że pierwsze dwa tomy nie wniosły zbyt wiele, w dalszym ciągu mam ochotę poznawać dalszą część tej opowieści.

"Wybrana" jest jednak z całą pewnością bardziej udaną książką niż "Naznaczona" i "Zdradzona". Tutaj akcji jest zdecydowanie więcej, a całość jest bardziej dynamiczna. Po raz pierwszy mogłabym się wręcz pokusić o określenie, że jest to thriller. Zaczyna być bowiem wyraźnie zarysowane, że Zoey spotka na swojej drodze zarówno tych dobrych, jak i tych złych. I każdy, nawet główna bohaterka może się pomylić - w tym przypadku niejednokrotnie okazuje się, że nastolatka bardzo pomyliła się w ocenie sytuacji. Co więcej, zakończenie okazało się dla mnie sporym zaskoczeniem, co sprawia, że ma ochotę sięgnąć po kolejny tom. Znowu! Powoli zaczynam rozumieć, dlaczego jest ich tak wiele, a czytelników nie ubywa...

Ciekawiej robi się również w wątku miłosnych. Z typowego i przewidywalnego trójkąta rozrasta się coś większego, ale przede wszystkim nieprzewidywalnego. Choć kompletnie nie rozumiałam i nie popierałam wyborów Zoey jedno jest pewno - nieźle namieszała. Złe wybory mają jednak swoje konsekwencje, a dziewczyna gorzko się o tym przekona. Wstyd się przyznać, ale dałabym naprawdę wiele, żeby dowiedzieć się z kim nastolatka będzie związana pod koniec serii (co oczywiście nie znaczy, że chcę poznać spojlery :)).

Mam ogromną słabość do "Domu Nocy". Choć zauważam wady serii, nie jest w stanie przestać jej czytać z jednego prostego powodu - jest piekielnie wciągająca! Muszę jednak przyznać, że z wszystkich przeczytanych przeze mnie tomów, to właśnie ten polubiłam najbardziej. Jeśli spodobały Wam się "Naznaczona" i "Zdradzona", "Wybrana" to lektura absolutnie obowiązkowa!

Ocena: 7/10

Za książkę serdecznie dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat!

7 komentarzy:

  1. Książkę czytałam (jak i wszystkie z tej serii) ta jest jeszcze dość ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie niedawno przeczytałam Zdradzoną i muszę przyznać, że ostro ją skrytykowałam. Jednak masz rację, mimo to chcę przeczytać Wybraną.
    Pozdrawiam ;)
    lustrzananadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam niestety tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skończyłam na dziewiątym tomie i jak na razie nie mam ochoty na kolejne. Jednak to bardzo dobrze, że podobała ci się lektura, bo to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie przeraża ta seria, ze względu na ilość tomów, zastanawiam się czy autorka naprawdę ma tak duży talent do stworzenia tak długiej historii, czy wręcz przeciwnie jest to tylko chęć zysku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem ciekawa, kiedy zacznie Ci się to wszystko nudzić :) Ja się uważam za dzielną, że czytałam ją z zainteresowaniem do 8 części włącznie. Niedługo zamierzam nadrobić dwie kolejne oraz historyjki do serii, ale nie wiem, jak to zniosę nerwowo :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tą serio pożegnałam się już jakiś czas temu i nie zamierzam do niej wracać.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...